Nya eller gamla. Roliga, sorgliga, läskiga, spännande… vad som helst. Vilka är era favoritfilmer?
Filmer
Kommentarer
Lämna ett svar
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Nya eller gamla. Roliga, sorgliga, läskiga, spännande… vad som helst. Vilka är era favoritfilmer?
Här kommer några förslag (utan att ha läst andras kommentarer så det kan vara filmer som andra redan nämnt): Colombiana, the next three days, crazy stupid love, the change-up, hall pass, unknown 🙂
Tomten är far till alla barnen, Änglagård-tredje gången gillt, vid din sida
The Help
Årets film! Finns att ladda den på sewsub.Tv
Don Juan de Marco med Johnny Depp. Så romantisk. Rekommenderar!
Bra filmer:
* The holiday
* Allt för min syster
* Sex and the city 1 och 2
* The blinde side
* Raise your voice
* Mamma Mia
* 27 dresses
* Trubbel i paradiset
* Nothing hill
* The last Song
* Dear John
* The notebook
* Alla Twilight filmer
Svenska
* Hur många lingon finns det i världen
* Jag saknar dig ( vet ej om den kommit ut än)
* I rymden finns inga känslor
* Himlen är oskyldigt blå
* Älska mig
Griffin & Pheonix.
Timetraveler's wife.
Pay it forward.
Remember me.
Leap year.
The backup plan.
Water for elephants.
Dagboken (of course ;))
Blue valentine.
Letters of Juliet.
– Nyckeln till frihet
– Måndag hela veckan
– Death becomes her
– Ond aning
– Fifth element
– The oters
– The hole
– Gothika
– Identity
– The cell
– Butterfly effect
– Gilbert grape
Ha en mysig filmkväll =)
En jätte super bra film är:
"The blind side"
Black Snake Moan.
Handlar om en ung tjej, spelad av Christina Ricci, som är tillsammans med en kille som tar värvning i armén och lämnar flickvännen hemma. Hon har blivit sexuellt utnyttjad som barn, och har nu själv problem med att hon "måste" ha sex hela tiden för att få bekräftelse.
Hon blir svårt misshandlad på en fest, dumpas på vägen och en äldre svart man hittar henne. Han tar hem henne, och vill hjälpa henne. När han inser att hennes problem verkar ligga väldigt djupt kedjar han fast henne i sitt hus och tänker inte släppa henne förrän hon mår bättre, både psykiskt och fysiskt.
Mannen och tjejen utvecklar en vänskap som kommer att förändra båda deras liv.
Sevärd film!
såg Vid din sida idag på tv, storbölade! om man gillar såna filmer!
du MÅSTE se BRON om du inte redan gjort det, en svensk /dansk kriminalserie i 10delar, INGA avslutande delar …men sååååå bra!! så SE BRON!!!
Några som alltid funkar här är: 10orsaker att hata dig, Dazed and confused. Och så en ny: i rymden finns inga känslor, hur bra som helst!!
Och till er som skrivit ps. I love you så tycker jag själv att boken är 100 gånger bättre!!!
Några som alltid funkar här är: 10orsaker att hata dig, Dazed and confused. Och så en ny: i rymden finns inga känslor, hur bra som helst!!
Remember me 🙂
En sorglig men ändå fin film på nåt sätt som får en att uppskatta livet lite mer är "Lovely Bones". Har du kikat på den? Samma sak med "P.S. I love you".
GOD JUL!
Om en pojke
Patrik 1,5
Babylonsjukan
Juno
🙂 🙂 🙂
My name is Khan!
jag är en sucker för romantiska komedier.
p.s i love you.. ingen komedi men för jäkla bra gråter varje gång jag ser den. hangover 2 är super roli måste ses..
För tillfället kollar jag rätt mycket julfilmer, och favoriterna på den fronten är The Holiday och Polar Express. Andra favoriter är Ps I Love You, Big Fish samt franska Amelie. För att nämna några!
Kram! 🙂
Seven pounds med Will Smith. Jättebra film!
My name is Khan, slumdog millionaire, You again, crazy stupid love, ghost of girlfriends past!
Vicky, cristina barcelona
lost in translation
love actually
fish tank (inte skojig)
Vi hyrde 2 filmer häromdagen, och jag är inte glad för action/thriller, men Ledge och cell 211 är så sjukt bra!! cell 211 är och spansktalande, men filmen varsjuuuukt bra ändå 🙂 Mia
tittade på super 8 häromdagen! och den var faktiskt bra! bättre än vad jag trodde :L
The proposal
Leap year
Baksmällan 1 & 2
Crank
Torkel i knipa
Alpha Dog
American History X
Känns som jag har dålig fantasi nu men det är bra sköna lätta (inte komplicerade handlingar..) filmer att se på.
super vackra filmer du inte kan låta bli att gråta till:
*A walk to remember.
*Brokeback mountain.
*Freedom writers.
*My sister's keeper.
*The notebook.
*The last song.
*Dear john.
och spännande lite halvläskiga filmer:
*Case 39.(super spännande!!)
*Red riding hood.
*The uninvited. (superläskig)
knowing.
– The Orphan (phsykologisk thriller)
– Limitless (Sci-fi/thriller)
– The last house on the left (skräck/thiller)
– The Pledge (Drama/mysterium)
– The Gift (Drama/mysterium)
– The Lincon Lawyer (Drama/Thriller)
Taken, Life as we know it, Dolphin Tale, The Last Song, Step up osv..
Du kanske inte tycker om det, men jag tittar mycket på koreanska filmer. Sydkoreanska då alltså 😛 Helst draman. A moment to remember är riktigt bra! 🙂
såg nylien one day och den var bra tycker jag! även niceville är bra. och en film jag tänkt se länge är hachiko, men jag började gråta av att bara läsa vad den handlar om så jag har inte sett den än. du gillar ju iosf inte hundar så den kanske inte är lika rörande för dig 😉
Dear John, Remember Me, The Mechanic, The Town, The next three days.. Serien Vampire Diaries kan jag också rekommendera trots att jag var skeptisk till en början, men nu är jag fast!
En relativt "ny" riktig mysfilm, som man bara ler åt är "Hur många lingon finns det i världen?" Verkligen sevärd!